Virtual Reality med Daniel Skaale

Virtual Reality Introduktion

De teknisk-begejstede legebørn, var samlet igen fredag d. 8. september, hvor Daniel Skaale, der er ekspert i Virtual- og Augmented Reality, gav en introduktion til at udvikle Virtual Reality i Unity 3D game engine. Deltagerne blev introduceret til, hvordan Unity er opbygget og fik forståelse for dens interface og navigation. Daniel tog udgangspunkt i hans tech demo ‘Species’ for Virtual Reality, der bruger et neuralt netværk til at få insekterne i skovbunden til at forstå deres omgivelser på vej hen imod deres føde og gav et godt indblik i, hvad man kunne lave med en spilmotor som Unity. Du kan se demoen her:

Daniel forklarede ligeledes, at man i dag er ude at skanne verden i 3D til computerspil og at alt i Unity er opbygget i små trekanter. Unity navigeres simpelt med en kombination af musen og tastaturet. Tastaturet anvendes til frem (w), tilbage (s), venstre (a), højre (d), og hop (space), mens musen anvendes til at roterer og skalere. 

Unity trekanter

Opbyggelsen af elementer i Unity er meget simpel, da der er op til flere prebyggede elementer såsom firkanter, trekanter, cylindere mm. Når man bygger en kasse, kan man let kopiere kassen med 'ctrl D'.

Unity kasser og cylindere

Augmented Reality 

Daniel kom kort ind på Augmented Reality og viste bl.a. et Augmented Reality A-ha moment:

About the Author -

Søren Low